På resa i Afrika, med zombies

Jag både förstår och förstår inte den stora negativiteten mot Resident Evil 5. Speciellt de etiska frågorna. Skiten utspelar sig för fan i Afrika!! Jag springer runt med en stor granatkastare (som äger btw) och skjuter brinnande granater mot galna afrikaner med spjut och kjol!!?? Det låter som någonting man skulle kunna hitta hos KKKs ungdomsklubb!! Inte någonting som vem som helst över 18 år (eller 216 månader, eller 6570 dagar), kan gå och inhandla för 3 spel och och en 50-lapp hos närmsta "meningslöst våld"-försäljare.

Det känns absurt och konstigt att bara skjuta ihjäl stackars bybor och inte bry sig ett dugg om vad man gör med dem!
Man måste dock komma ihåg att det bara är ett spel. Precis som när man t ex ser en Rambo-film eller filmer som Plutonen eller Battle Royale bör man alltid komma ihåg att även om det man ser har hänt, kan hända, eller kanske händer just nu, så är man inte ett okänsligt monster bara för att man klarar av att se på det utan att gråta eller rysa. Vi vet och har vetat hela våra liv att det som händer i spel, böcker eller i filmer inte är verklighet. Det händer kanske på riktigt någonstans och det är fruktansvärt, men det vi ser på vår TV är inte verkligheten. Endast en kopia skapad för att underhålla eller uppröra.

Så jag fortsätter skjuta
Body-counten är uppe i mer än jag kan hålla koll på. Kvar ligger endast bubblande sörja som bevis för att det en gång har funnits någonting levande här förutom jag och min storbystade afrikanska partner. 15/70 skott kvar i det löjligt stora magasinet, hälsan  på röd och adrenalinet på topp. Jag andas igen för första gången på flera minuter. Stormen är över för den här gången, men jag vet bättre än att slappna av. Den som underskattar sin fiende här dör på några sekunder.
Min AI-styrda parner Sheva står lugnt stilla. Bra. Så länge hon inte reagerar så finns inga fiender kvar. Dessutom har "ut-ur-butiken-vi-stänger"-musiken tystnat. Jag blundar en sekund och tar ett djupt andetag. En gigantisk explosiv projektil letar sig fram till min bröstkorg och försöker ta sig igenom min "main-character"-shield. Sheva greppar genast sitt vapen och bränner iväg ca 50 skott mot närmsta fågel innan jag hinner stoppa henne. Jag skjuter pilbågsafrikanen som försökt sända mig vidare till nästa värld, med ett välriktat sniperskott och tar snabbt ifrån Sheva resten av hennes ammo innan hon dödar hela afrikas djurliv. Jävla skit AI!! Fågeln droppade 50 guld. Om det här varit Wow hade jag kanske varit mer tacksam, men i nuläget är jag bara förbannad. 

Jag stänger av och sätter mig vid datorn istället. Jag längtar tills Vicky kommer hit så att jag kan spela med henne istället.

Sang is AFK

Kommentarer
Postat av: Kenny Starfighter

NEGER ZOMBIES DIN HORA

2009-04-07 @ 20:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0